Dzisiaj klienci są coraz bardziej świadomi. Nie wystarczy już kusić ich niską ceną, należy budować cały świat przeżyć podczas, którego klient zwiąże się z marką emocjonalnie. Na takie doświadczenia odbiorcy składają się poszczególne momenty, każde jedno spotkanie klienta z marką, o które należy dokładnie zadbać.
Spotkanie klienta z marką a konkretna branża
W zależności od branży w której marka funkcjonuje, spotkania klienta z nią będą miały inny charakter oraz częstotliwość. Kiedy klienta chce skorzystać z salonu fryzjerskie pyta o opinię innych pań. W większości przypadków jeśli opinia jest dobra decyduje się na usługę. Inna sytuacja zachodzi kiedy klient chce kupić np. mieszkanie. Tutaj chodzi o decyzję na lata, dlatego też spotkań klienta z marką jest o wiele więcej. Początkowo zasięga on opinii na temat dewelopera w internecie, a także wśród specjalistów, następnie być może sam zadaje pytania na forach i grupach. Przegląda albumy i projekty budynków. W końcu umawia się na obejrzenie kilku mieszkań.
Jak ustalić kiedy klient spotyka się z Twoją marką?
Wskazanie grupy docelowej to pierwszy punkt ustalenia gdzie Twój klient spotyka się z marką. Dzięki ustaleniu szczegółów dotyczących odbiorców dowiesz się gdzie ich spotkasz i w jakich kanałach powinieneś prowadzić komunikację.
Warto też spróbować spojrzeć na markę oczami klienta i w ten sposób poszukać potencjalnych punktów styku, które może on wybrać. W ten sposób będziesz mógł zbadać, które mają największy wpływ na decyzje zakupowe twoich klientów i dokładnie je dopracować.
Spotkanie klienta z marką - moment zaskoczenia
Firma może również wykorzystać spotkanie klienta z marką do tego aby go pozytywnie zaskoczyć i pozostawić po sobie dobre wrażenie. Taką sytuacją może być rabat przyznany za stałe zakupy, prezent dla klientów, którzy dawno nas nie odwiedzali lub po prostu zapytanie o zadowolenie z obsługi w trakcie transakcji.
Warto więc znajdywać i ulepszać każde spotkanie klienta z marką gdyż nie tylko buduje pozytywne doświadczenia odbiorcy ale również pozwala uniknąć wielu błędów komunikacyjnych.