Media społecznościowe to popularny kanał komunikacji nie tylko wśród użytkowników ale również między markami i ich odbiorcami. Jak firmy przyciągają internautów na swoje profile w social mediach? Co najbardziej cenią klienci w komunikacji marek?
Osobowość marki
Cechy osobowe marki mają dla użytkowników mediów społecznościowych bardzo duże znaczenie. Najbardziej lubią kiedy marka jest szczera, przyjazna, pomocna i zabawna. Najmniej przyciągają firmy złośliwe i próbujące być na siłę trendy.
Forma komunikacji
Według internautów najważniejszymi elementami komunikacji są udostępniane materiały video oraz odpowiedzi na komentarze i zadawane pytania. Z kolei najbardziej irytujące pozostaje żartowanie z klientów, udzielanie się w dyskusjach politycznych czy używanie slangu. Te aspekty wywołują u odbiorców negatywne odczucia. Natomiast najbardziej neutralne pozostają gify. Jedna połowa użytkowników uważa, że są fajne druga wręcz przeciwnie.
Pokolenie a komunikacja marek
Marki muszą także pamiętać o tym, że różne pokolenia inaczej odczytują komunikaty na w social mediach i czego innego oczekują od marek. Millenialsi wybierają marki, które odpowiadają na pytania oraz używają gifów. Nie lubią jednak używania slangu i uszczypliwości wobec konkurencji. Dla starszych pokoleń (pokolenia X i Baby Boomers) również duże znaczenie ma komunikacja zwrotna, jednak wśród nich wiele osób twierdzi też, że bywa czasem irytująca.
Media społecznościowe a sprzedaż produktów
Według badań są istnieją trzy główne elementy, które zachęcają użytkowników do zakupów. Pierwszy to bycie responsywnym, jest to zdecydowanie podstawa funkcjonowania każdego sklepu. Na drugim miejscu klienci oczekują promocji specjalnych udostępnianych za pomocą profili społecznościowych. Ostatnie miejsce na podium zajął wartościowy content. Odbiorcy wyjątkowo doceniają tą wartość dodaną. Najbardziej czego nie lubią użytkownicy to rozpowiadanie nieprawdy o konkurencji oraz zdjęcia firmy “od kuchni”.
Podsumowując aby marka przyciągała uwagę musi być przede wszystkim szczera, przyjazna oraz dostarczać użytkownikom wartościowy content edukacyjny. Dobrze też jeśli odpisuje na komentarze oraz rozwiązuje problemy użytkowników na bieżąco.