Jak działać na niezdecydowanych klientów? Czy jeśli internauci opuszczają Twoją stronę, oznacza to że zrezygnowali z zakupu? Jak sprawić żeby wrócili? Odpowiedzią z pewnością jest remarketing.

Co to jest remarketing

Remarketing to swego rodzaju oddziaływanie na niezdecydowanych klientów. Jest to metoda docierania do klientów, którzy już odwiedzili naszą stronę ale z jakiegoś powodu nie dokonali zakupu. Większość z nas doświadcza remarketingu na co dzień, niekoniecznie zdając sobie z tego sprawę. Zazwyczaj po zamknięciu widoku sklepu, w którym przeglądaliśmy produkty, widzimy jego reklamę na kolejno przeglądanych witrynach. Często możemy uważać, że to przypadek, jednak są to dobrze zaplanowane działania remarketingowe.

Jak działa remarketing

Aby skorzystać z remarketingu należy dodać na swojej stronie odpowiedni skrypt, który zapisze ciasteczka (cookie) u klientów odwiedzających twoją witrynę. Każda podstrona powinna posiadać osobny skrypt, tak aby jeszcze lepiej uwzględnić te części oferty, które najbardziej interesują odbiorców. Po tym powinno się jeszcze skorzystać z narzędzi AdWords i przygotować kampanie dla konkretnych produktów lub grup produktów. Promocje można skierować do konkretnej grupy docelowej lub nawet ograniczyć się jedynie do stworzonej przez nas listy remarketingowej.

Co daje prowadzenie działań remarketingowych

Przede wszystkim spersonalizowany przekaz znaczenie podnosi sprzedaż. Często remarketing staje się motywacją do powrotu, dla klientów, którzy opuścili już twoja stronę. Poprzez takie działania można również docierać do klientów, którzy dokonali już konwersji. Po takim zakupie można wyświetlać im przedmioty powiązane już z tym wybranym wcześniej.

Poprzez takie działania buduje się również więzi i dobre relacje z klientem. Częste wyświetlanie reklam swoim odbiorcom, ma znaczący wpływ na ich decyzje zakupowe. Poza tym remarketing przynosi szybkie efekty.

Polecamy do przeczytania - Jednolity plik kontrolny