Dobry marketer powinien nieustannie dbać o rozwój swoich kompetencji. Jednak jak to zrobić najlepiej, wśród sporej ilości kursów, szkoleń, webinariów czy studiów uzupełniających?
To praktyka i zaangażowanie jest tym co odróżnia skutecznego od dobrego marketera. Ciągły rozwój jest jak wędrówka na szczyt. Należy wybrać swój własny, obrać najlepszą ścieżkę i wskazać przewodnika. Jak to zrobić najlepiej?
Wskaż swój szczyt
Zastanów się przede wszystkim czego oczekujesz od konkretnego szkolenia, kursu czy studiów podyplomowych. Jakie kompetencje i umiejętności chciałbyś dzięki temu rozwinąć? Może czujesz się słaby w jakimś obszarze swojej branży albo, wręcz przeciwnie, konkretna tematyka wyjątkowo cię interesuje i chciałbyś zostać ekspertem w tej dziedzinie. Ważne jest aby stawiać przed sobą określone wyzwania.
Ustal trasę
W pierwszej kolejności musisz ustalić czas i zasoby jakie możesz przeznaczyć na podnoszenie kwalifikacji. Koniecznie zastanów się ile czasu możesz poświęcić. Może godzinę wieczorem albo jedno popołudnie w tygodniu na udział w szkoleniu. Jednak w tej kwestii warto mierzyć siły na zamiary i być realistą. Jeśli wiesz że podczas udziału w szkoleniu, będziesz odbierał firmowe maile lub załatwiał sprawy prywatne to taki kurs nie będzie miał sensu.
Wybierz dobrego przewodnika
W przypadku marketingu trzeba uczyć się od najlepszych i najlepiej na cudzych błędach. W każdym programie szkolenia największe znaczenie mają prowadzący. Warto przed szkoleniem porozmawiać z każdym z nich. Wyrazić swoje oczekiwania oraz potrzeby. Często dopiero podczas takich rozmów okazuje się w jakim, właściwie obszarze potrzebujemy wsparcia. To pomoże ci odnaleźć właściwą ścieżkę rozwoju oraz twojego mistrza.
Sprawdź efekty
Co po tym jak już odbyłeś szkolenie? Przede wszystkim, podczas trwania, właściwie dobranego kursu lub studiów powinieneś czuć satysfakcję. Wiedza, którą tam zdobywasz powinna dodawać Ci energii i chęci do pracy, a także inspirować i przynosić wiele nowych pomysłów. Musisz być szczery z samym sobą. Czy odpowiednio się angażujesz? Czy właściwie wybrałeś kurs? A może warto zmienić specjalizację? Tylko w ten sposób, będziesz się rozwijać i osiągniesz szczyt, który wcześniej sobie wyznaczyłeś.
Zobacz też: