W artykule
Reklama od zawsze stanowi najskuteczniejszy środek w walce o pozyskanie nowych klientów. Firmy stosują różne techniki promocji angażując w nią np. ulotki, billboardy, ogłoszenia w prasie czy telewizji. Jednak jaką reklamę wybrać dla własnej firmy?
Rodzaje reklam
Reklamy podzielić można na dwa główne rodzaje:
Outdoorową, inaczej zwana reklamą zewnętrzną. Jest to reklama uliczna, której celem jest dostarczanie przekazu poprzez umiejscowienie i nadawanie jej w określonym miejscu oraz czasie. Nie jest to popularne i doceniane narzędzie wśród architektów i konserwatorów zabytków, gdyż bardzo często żądają oni usunięcia reklam zewnętrznych z miast. W naszym kraju coraz częściej poruszany jest temat ustaw dotyczące reklam zewnętrznych. Jako argumentacje często podaje się fakt, że w innych państwa na świecie tylko w wyznaczonych miejscach można stosować reklamy outdoorowe, a w pozostałych cieszyć się widokiem nieskażonej architektury. Reklama zewnętrzna wyróżnia się łatwym dostępem i wysoki poziom oglądalności. Jest ona obecna na billboardach, ulotkach, informacyjnych, w formie citylight (plakatu z reklamą zamkniętego w gablocie podświetlonej lampami ledowymi), reklamach wielkoformatowych i szyldach. Specjaliści uważają, że to właśnie reklama zewnętrzna jest jedynym medium będącym słownikową reklamą. W odróżnieniu od innych kanałów (np. prasy lub telewizji) outdoor nadaje wyłącznie treść reklamową. Według badań tę formę uważamy za jedną z najmniej nachalnych czy irytujących. Co więcej to właśnie reklama zewnętrzna przynosi największy wzrost zwrotu inwestycji. Na jednym wydanym na nią dolarze zarabiamy jego trzykrotność.Ogromny plus tej formy jest także deklaratywności. W praktyce oznacza to, że odbiorca reklamy nie musi zakupić gazety, korzystać z internetu czy obejrzeć telewizję, aby mieć możliwość spotkania się z daną reklamą. Reklama indoorowa czyli wewnętrzna umieszczana jest na oddzielnych konstrukcjach nośnych różnego rodzaju i wielkości. Z uwagi na swoje gabaryty reklama wewnętrzna nie ma tak samo wysokiej skuteczności jak reklama zewnętrzna. Jest jednak jej dobrym uzupełnieniem stanowiąc synergię pomiędzy outdoorem a reklamą drukowaną. Mimo to reklamy wewnętrznej nie należy ignorować. Warto zadbać o zaplanowanie jej zgodnie z zamierzoną identyfikacją marki, odpowiednie zamieszczenie i stylowe wykonanie. W tym celu można zatrudnić wykwalifikowaną agencję reklamową. Na reklamę indoorową składają się między innymi plakaty, rollupy, bannery wewnętrzne, naklejki. Atutem reklam wewnętrznych z uwagi na gorszej jakości materiały, które eksponuje się na oddzielnych nośnikach jest ich konkurencyjna cena. Mają także bardziej spersonalizowany charakter. Przedsiębiorca małej czy dużej firmy nie powinien, ani na chwilę zapominać o jej reklamowaniu. Wart uwagi jest również pomył by korzystać z innych źródeł promocji. Może to być np. działanie w internecie czy jeśli dysponuję się większym budżetem - telewizja.Nie zapominajmy, że z odpowiednią dawką kreatywności nawet przy bardzo niskim budżecie można stworzyć skuteczną i efektywną kampanię reklamową. Zobacz też:Sprostowanie świadectwa pracy Kwota zmniejszająca podatek