Brak wyników wyszukiwania.

Trwa generowanie dokumentu...

Zakończono!

Pobierz

Czym jest marketing relacji ?

Czym jest marketing relacji ?
W artykule

Relacje jakie łączą ludzi są ważne również w biznesie, a szczególnie w marketingu. By stać się efektywnym w działaniach promocyjnych ważne jest zaznajomienie się z pojęciem marketing relacji. Czym jest marketing relacji? Szczegóły poniżej.

Marketing tradycyjny czyli transakcyjny

Określeniem tym nazywa się wizję sprzedaży i promocji, która była aktualna na długo przed tym jak media cyfrowe zmieniły nasz świat. Marketing transakcyjny skierowany jest do masowego odbiorcy -  produkt tworzy się w oparciu o standard. Jego celem jest pozyskanie nowego klienta i zarazem powiększenie udziału w rynku. Marketing w tym ujęciu to jedna z wielu autonomicznych funkcji działania przedsiębiorstwa.

Marketing transakcyjny pozbawiony jest sprężenia zwrotnego inaczej mówiąc stworzony jest na jednokierunkowym modelu komunikacji. Reklamy puszczane są przez nadawców w eter, a odbiorca masowy może jedynie biernie je odbierać. Efektywność takich działań wyrażona jest za pomocą pomiaru sprzedaży. Określa się zatem spadek lub wzrost zakupów danego produktu. Komunikacja w marketing transakcyjnym opiera się na chwaleniu zalet podmiotu wystawionego na sprzedaż. W tym rodzaju marketingu klienci nie stanowią dla klienta indywidualnej jednostki , a jedynie szeroką grupę. Nie jest tu istotne co konsument myśli o produktach czy usługach i nie są mu udostępniane narzędzia za pomocą, których może wyrażać swoje opinie.

Marketing relacji jak powstał?

XXI wiek to dla naszego świata ciągły i gwałtowny rozwój technologiczny. Skomputeryzowana rzeczywistość nie jest już dla nikogo zaskoczeniem - jest standardem. Progress ten powołał do życia media społecznościowe, które zrewolucjonizowały podejście do komunikacji również marketingowej. Poza sprzedażą, dla firm liczy się także ich wizerunek. To jak odbierani są wśród społeczeństwa regulują działaniami z zakresu public relations. Inwestycja w nie często liczona jest w milionach, ale obecni przedsiębiorcy dobrze wiedzą, że koszt pozyskania nowego klienta jest niczym przy koszcie utrzymania obecnego.Te czynniki złożyły się właśnie na powstanie marketing relacji.

Marketing relacji - czym jest?

Marketing relacji jak można wywnioskować z jego nazwy oparty jest na relacji - w tym przypadku wypracowaniu mocnej więzi między konsumentem, a marką. Co jest zatem kluczowe w marketingu relacji? Oczywiście dialog! Marki chcą pozyskać konsumentów do procesów powstawania, dystrybucji i reklamowania produktu, chcą by byli oni aktywni i czynni we wszystkich tych dziedzinach. Sprecyzowana usługa sprzedaje się lepiej i pozytywnie wpływa na wizerunek tego jak firma jest odbierana.

W marketingu relacji kluczem do sukcesu jest zatem indywidualne podejście do klienta, jednak zdobycie tego klucza jest trudnym wyzwaniem. Można je zrealizować jedynie przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi dostarczanych przez najnowsze osiągnięcia informatyczne. Przykładem może być oprogramowanie typu Customer Relations Management, czyli CRM,  a także spersonalizowany mailing i reklama kontekstowa - dostosowana do indywidualnego profilu internauty. Można również pójść śladem ogromny korporacji takich jak Starbucks i kierować się w swoich działaniach tzw. Customer Experience Management (CXM) - koncentrujący się na ogólnym doświadczeniu klienta. Dziś nie chodzi już o sprzedaż produktu czy usługi. Dziś chodzi o wytworzenie relacji między marką, a klientem, o przekazanie wzajemnych wartość. W końcu to nie pieniądze, a lojalność klienta jest nagradzana i doceniana. Twój produkt to nie suche tworzywo, a styl życia, ideologia - sprzedaj go w ten sposób. Spraw by kupujący go stawał się za jego sprawą tym, kim chce zostać. Marketing relacji to skuteczna i wymagana broń w walce o konsumenta XXI wieku. Polecamy:
dokumenty magazynowe
nKatalog.pl
Katalog Stron WWW