Jeśli prowadzisz biznes wiesz, że działania promocyjne są niezbędną częścią jego sukcesu. W dużych firmach istnieją osobne działy marketingowe, na które składa się wielu specjalistów. Co, natomiast z małymi biznesami, składającymi się z kilku osób?
Czy powinny zatrudnić osobnego specjalistę od tworzenia wizerunku marki? A może lepiej zlecić to agencji? Takie rozwiązanie jest najczęściej spotykane w przypadku małych przedsiębiorstw. Tylko czy każda agencja będzie odpowiednia? Jak wybrać agencję marketingową? Która będzie najlepsza?
Wskazówki jak wybrać agencję marketingową
Nigdy nie będziesz wiedział do końca czy agencja jest dobra dopóki jej nie sprawdzisz. Każda firma oczekuje czegoś innego, a i każda branża wymaga innych umiejętności specjalistów od promocji. Oto kilka elementów na, które należy zwrócić uwagę, zanim zdecydujesz się podjąć współpracę z daną agencją:
- ludzie - to jeden z najważniejszych składników wartości firmy. Wiedza, doświadczenie, kreatywność oraz zaangażowanie to cechy, które budują dobry zespół agencji reklamowej. Przy jej wyborze, na początku zwróć uwagę na ludzi.
- komunikacja - zwróć uwagę na to jak komunikuje się z Tobą osoba ze strony agencji. Sprawdź, czy Twój rozmówca jest zaangażowany, zadaje pytania, czy podsuwa Ci ciekawe rozwiązania.
- kompetencje - poza umiejętnością rozmowy liczy się również znajomość branży, którą dana agencja reprezentuje. Pytaj o wszystkie szczegóły oraz wyjaśniaj niejasności. Masz prawo wiedzieć wszystko na temat projektu, który dotyczy Twojej firmy.
- kreatywność - to zdecydowanie podstawa w branży reklamowej. Zanim zdecydujesz się na agencję przeglądnij jej portfolio. Zwróć uwagę czy używają nieszablonowych, niepowtarzalnych rozwiązań i czy ich projekty wyróżniają się na tle innych.
Ponad to warto również zwrócić uwagę na ofertę, doświadczenie, opinie oraz rekomendacje wcześniejszych klientów. Pamiętaj, że niska cena często nie idzie w parze z jakością usług.
Jak podpisać umowę z agencja marketingową
Jeśli wiesz już jak wybrać agencję marketingową, powinieneś również wiedzieć na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy. Elementy, które powinny zostać zawarte w umowie to: określenie przedmiotu (projektu), etapy oraz sposób wykonania projektu, wymagania techniczne, wskazanie osoby odpowiedzialnej oraz kontaktowej, a także kwota realizacji zlecenia. Dobrze skonstruowana umowa jest zabezpieczeniem dla obu stron przed nieuczciwymi praktykami, ze strony przeciwnej.
Zobacz też: