Pineterst to aplikacja w zamyśle podobna do Instagrama. Jednak cieszy się mniejszą popularnością, szczególnie w Polsce. Czy może mieć jakiś wpływ na sprzedaż w sklepach internetowych? Czy marki na naszym rodzimym rynku dostrzegą jego potencjał?

Popularność serwisu Pinterest

Portal w Stanach Zjednoczonych cieszy się duża popularnością, jednak w naszym kraju nie został chętnie przyjęty. Mówi się, że Pinterest to gorsza siostra Instagrama. Jednak czy serwis zasłużył sobie na taka “łatkę”? Czy rzeczywiście jego pozycja w Polsce jest taka słaba? A może zupełnie odwrotnie, bardzo dobrze mu idzie lub też rokuje na coraz to większą popularność?

Polskie marki modowe na Pineterest

Na Pinterest, z powodzeniem działa już kilka polskich marek, głównie odzieżowych. Radzą sobie całkiem dobrze, ale czy prowadzenie profilu przekłada się na zysk?

Serwis polega na wstawianiu zdjęć produktów, w miłej dla oka aranżacji. Dodatkowo istnieje opcja podlinkowania konkretnego zdjęcia tak aby użytkownik został przeniesiony bezpośrednio do podstrony produktu w sklepie. Większość marek działających na Pinterest twierdzi, że prowadzenie profilu w tym portalu nie przekłada się na bezpośredni wzrost sprzedaży. Jednak jest to dobry kanał komunikacji do sprzedawania wizerunku stylu oraz wizji marki. Dzięki obecności w tym medium można zbudować świadomość marki oraz jej lojalną społeczność.

Jeden z brandów twierdzi, że w polskim Pintereście brakuje głównej funkcji sprzedażowej jaką jest “Bayable Pins”. Pozwala ona na bezpośredni zakup produktu, bez opuszczania portalu. Natomiast w Stanach Zjednoczonych to narzędzie sprawdza się bardzo dobrze, przez co generuje markom większa sprzedaż, co przekłada się na bezpośredni zysk.

Rady dotyczące prowadzenia konta w Pinterest

Jeśli marka decyduje się decyduje się prowadzić konto w tym portalu powinna pamiętać o kilku zasadach:

  • Pinterest to przede wszystkim ładne, wysokiej jakości zdjęcia. Sprawdzą się zarówno te robione telefonem, jak również taki z profesjonalnych sesji zdjęciowych. Liczy się oryginalność i pomysł na estetyczne przedstawienie marki.
  • w działaniach promocyjnych na Pintersescie istotne są też opisy zdjęć oraz dobirane do nich hashtagi. Dzięki precyzyjnej wyszukiwarce serwisu, każdy użytkownik może znaleźć konkretnie interesujący go produkt. Słowa kluczowe zawarte w opisie, pomogą również przy wyższej pozycji w wyszukiwarce Google.
  • Przy zamieszczaniu zdjęć na profilu warto również pamiętać, że te w pozycji pionowej na dłużej przyciągają wzrok.
  • w połączeniu grafiki z tekstem najlepiej sprawdzają się formy wypunktowania np.     sposobów na.., 15 najlepszych miejsc…. Skutecznie przykuwają uwagę czytelników, którzy przeglądając grafikę nie szukają długich treści tekstowych.
  • Świetnie sprawdzają się też grafiki bądź zdjęcia w formie tutorialu, przedstawiające jak krok po kroku wykonać daną fryzurę lub ozdobić mebel.
  • Treści wstawiane na Pinterest, tak jak w przypadku innych mediów społecznościowych, muszą być aktualne, dostosowane do bieżących trendów i powinny pojawiać się regularnie.

Na chwile obecną Pinterest w Polsce nie posiada jeszcze wiele funkcji, które pozwoliłyby markom tam obecnym podnosić wyniki sprzedaży. Co za tym idzie, pełni głównie funkcję inspiracji oraz budowania społeczności i tożsamości marki. Jednak dopóki serwis nie udostępni w Polsce narzędzi sprzedażowych, prowadzenie profilu nie będzie wpływać bezpośrednio na zyski firmy.

Polecamy:

KatalogJeja Katalog Stron Internetowych
zus zfa ewidencja pojazdów leasing finansowy a operacyjny