Sukces Facebooka od wielu lat jest niepodważalny. Raporty z końca 2016 roku mówią, że w Polsce korzysta z niego 15 mln użytkowników. Na portalu każdego dnia tworzone są nowe treści, jest ich tak wiele, że serwis cały czas stara się dopasować je do odbiorców. Dlatego też zasięgi na Facebooku są mocno obcinane, również te organiczne. Jednak firmy zawsze znajdą sposoby, aby je trochę podnieść, przynajmniej do czasu aż Facebook nie wprowadzi nowych ograniczeń. Jest na to kilka sposobów.
Zasięgi na Facebooku a konkursy na lajki
Na Facebooku jest mnóstwo konkursów, w których aby wygrać nagrodę należy udostępnić lub polubić dany post. Ograniczeniem takich pomysłów jest jedynie wyobraźnia marketerów. Jednak czy to rzeczywiście dobry pomysł? Oczywiście na zasięgi na Facebooku działa to dobrze. Jednak zamysłem serwisu oraz zadniem marki jest dostarczenie odbiorcy tego czego potrzebuje to co sam wybrał aby polajkować, a nie treści, które wcale mogą mu się nie spodobać. A wtedy uzyskamy odwrotny skutek. Poza tym takie działania są niezgodne z regulaminem niebieskiego giganta.
Oznaczanie innych
Marki wpadły także na pomysł podsuwania treści, na których można oznaczyć znajomych. Słynne komunikaty typu “Oznacz znajomego, który lubi słodycze” nad zdjęciem pączków zdecydowanie zwiększa zasięgi na Facebooku. Jednak czy dodaje fanów. Oznaczeni przyjaciele wcale nie muszą być zainteresowani daną treścią, wręcz może ich to irytować.
Reakcje jako możliwość wyboru
Często na Facebooku możemy spotkać się z postami, w których mamy możliwość oceny lub odpowiedzi na pytanie za pomocą reakcji. Jest to ukłon w stronę młodego pokolenia, dla którego pisanie komentarzy jest zbyt czasochłonne. Buduje to większe zasięgi na Facebooku, ponieważ algorytm bardziej docenia posty oceniane za pomocą reakcji, a nie samych lajków.
Transmisje na żywo
W obecnych czasach życia w szybkim tempie, chcemy mieć wszystkie informacje na bieżąco i najlepiej w jednym miejscu. Właśnie dlatego Facebook stworzył relacje na żywo. W ten sposób marki mogą dostarczać ważnych informacji swoim użytkownikom. Takie działania szybko zbierają duże zasięgi na Facebooku. Zwłaszcza jeśli materiał jest ciekawy.
Należy pamiętać, że Facebook będzie ograniczał zasięgi postów coraz mocniej aby pozostać wiarygodnym źródłem informacji. Sposobów na te ograniczenia pewnie również będzie coraz więcej. Jednak trzeba pamiętać aby nie nadużywać ich wykorzystywania.