Promowanie firmy na Facebooku wydaję się dosyć łatwe, ale w praktyce może okazać się sporym wyzwaniem. Niezwykle łatwo za jego pośrednictwem urazić kogoś, sprowadzając na siebie kryzys. Warto skorzystać z porad pomagających w tego typu działaniach.
Usuwanie negatywnych opinii
W sytuacji, kiedy spotykamy się z niezadowolonym klientem w życiu realnym to przecież nie wyrzucamy go za drzwi czy udajemy, że go nie słyszymy. Podobnie jest w przypadku, gdy decydujemy się na promowanie firmy na Facebooku.
Czasem może zdarzyć się, że klient, który wbrew naszym staraniom okaże swoje niezadowolenie na naszej tablicy. W takiej sytuacji absolutnie nie usuwamy niepochlebnej opinii. Po pierwsze dlatego, że dla klienta będzie to jasny sygnał, że miał rację, a firma boi się poniesienia odpowiedzialności. Do drugie dlatego, że jest to zwyczajnie nieeleganckie, i pozbawione szacunku do użytkowników. A po trzecie nie można liczyć, że w ten sposób sprawa się sama załatwi bądź ucichnie. Konsumenci są bardzo wyczuleni na punkcie takich zachowań dlatego mogą one skończyć się dla nas kryzysem, który osłabi wizerunek naszej marki.
Reklama w ciemno
Promowanie firmy na Facebooku wiążę się również z reklamami. Te oczywiście łatwo jest stworzyć w taki sposób by docierały do wszystkich jak leci. Niestety przy takim działaniu zamiast liczyć zyski będziemy liczyć straty. Stworzenie efektywnej i sprawnej kampanii reklamowej na Facebooku wymaga od nas wiedzy na temat tego kim jest nasz klient, jakich korzyści szuka on w internecie oraz, a w zasadzie przede wszystkim czy w ogóle używa on Facebooka.
Dopiero po uzyskaniu odpowiedzi na powyższe pytania będziemy mogli stworzyć skuteczną komunikację marketingową, która zainteresuje naszego potencjalnego klienta. Inaczej przecież wyglądać będą działania reklamowe skierowane do młodzieży, a inaczej do matek. Nie oznacza to jednak, że np. jedna i druga grupa nie pije wody czy nie nosi butów. W przypadku np. zegarków męskich grupę docelową stanowić będą nie tylko Panowie, ale także ich partnerki. Co ważne promowanie firmy na Facebooku daje nam opcje targetowania reklam dzięki, której mamy możliwość dotarcia jedynie do klientów faktycznie zainteresowanych naszymi produktem czy usługami.
Nie dla spamu
Na Facebooku podobnie jak na każdym innym portalu spam nie jest mile widziany. Bardzo niepochlebnie ocenianą praktyką jest zatem odwiedzanie kilkudziesięciu profili tylko po to, aby zostawić na nich komentarz o swojej działalności. Jest to działanie nie tylko nieskuteczne, ale działające wręcz odstraszająco. Promowanie firmy na Facebooku jest procesem, któremu musimy poświęcić sporo czasu. Zdobywanie fanów powinno trwać stopniowo bez fałszywego zwracania ich uwagi.
Pada, co ja pacze i najgorzej
Wszyscy bohaterowie memów, aktualnie modne odzywki, hashtagi mają w internecie swoje miejsce i swoje grono fanów. Jednak tak jak ze wszystkim nie można tutaj przesadzić. Po co kopiować już i tak przebrzmiałe treści lepiej odnaleźć swój własny, indywidualny styl, który będzie wyróżniał nas na tle konkurencji. Pozwoli to nie tylko zainteresować klientów, ale również stworzyć z nimi wyjątkową więź.
Zobacz też: