Dla wielu content marketer i copywriter oznacza to samo lub coś bardzo podobnego. Jest to błędne założenie, ponieważ content marketer i copywriter to dwa zgoła odmienne profesje z obszaru marketingu online. Przyjrzyjmy się na czym polegają te różnice.
Content marketing - czym jest?
Content marketing swoja działania opiera na przyciągnięciu uwagi jak najszerszego grona odbiorców przy pomocy przydatnych, atrakcyjnych i wartych ich uwagi treści. Są to działania długofalowe, które zakładają zbudowanie trwałej relacji angażującą tym samym klientów z grupy docelowej do interakcji i zaangażowania.
Powszechnie content marketing uznawany jest za jeden z najbardziej efektywnych sposobów na reklamowanie się w internecie. Jego skuteczność opiera się głównie na odpowiedziach udzielanym internautom, których nurtują pewne kwestie lub, którzy mają wątpliwości co do danej usługi.
Poszukując istoty działań content marketera można założyć, że jest nią stworzenie perfekcyjnie dobranej grupy docelowej, uzyskanie o niej szczegółowych informacji , a następnie stanięcie na jej czele. Bycie przedstawicielem tego rodzaju środowiska wiąże się także z odpowiedzialnością za przekazywane treści, które muszą być nie tylko rzetelne, ale i odpowiednio zakomunikowane.
Content marketer i copywriter mają jednak pewną cechę wspólną, a mianowicie wiedzę dotyczącą stworzenia efektywnego tekstu. Co to oznacza? Powinien on być odpowiednio zmodyfikowany, czytelny, a przede wszystkim zrozumiały - zapewni to trafienie do odbiorcy. Co ważne content marketer powinien również potrafić rzetelnie ocenić efekty swoich działań. Pozwoli to odpowiednio zmienić strategie jeśli wybrane uprzednio narzędzia zawiodą. To on jest odpowiedzialny za reklamę oraz dystrybucję swoich treści dlatego ważne jest by miał o nich pełne pojęcie.
Elementami składniowymi content marketingu są nie tylko same teksty, ale również infografiki, filmy czy obrazy. Obowiązkiem dobrego content marketera jest posiadanie wiedzy na temat ich skutecznego użycia jak i również zarządzanie zespołem pracowników biorących udział w projekcie.
Copywriting - na czym polega ?
W największym skrócie copywriting to po prostu tworzenie treści reklamowych, których celem jest nakłonienie potencjalnego odbiorcę do zakupu. Copywriting to forma reklamy, która uznawana jest za najbardziej bezpośrednią.
Jako, że cel copywritingu stanowi napisanie tekstu, który przedostanie się do odbiorcy oraz skusi go do wykonania poleceń w nim zawartych to dość często wykorzystuję się go w sprzedaży. Artykuły copywritingowe często wypełniają sugestie, które powodować mają wywołanie u potencjalnego konsumenta impulsywnej i pod wpływem emocji decyzji odnośnie zakupu.
Copywriting to także część udanej kampanii content marketingowej. Jednak, aby tak się stało tekst poza poprawnym napisaniem musi oznaczać się także dobrze rozplanowaną sugestią nawołującą do działania. W przeciwnym razie możemy nie osiągnąć zamierzonych efektów, a tym samym nie uda nam się nawiązać interakcji i więzi z naszymi odbiorcami.
Biorąc pod uwagę powyższe aspekty można wysunąć wnioski mówiące o tym, że copywriter musi przede wszystkim rozumieć jakie treści potencjalny konsument będzie chciał przeczytać oraz, że muszą być one w pełni dla niego zrozumiałe. Copywriter odpowiedzialny jest za używanie odpowiednio dopasowanego języka, rozwiązanie problemu jak i nakłonienia do wytyczonego celu kampanii reklamowej.
Szczególnie trudną sztuką dla copywritera są często tzw. słowa kluczowe. Są to zwroty, które wpływają na wyższą pozycję usługi czy produktu w procesie wyszukiwania przez internetową wyszukiwarkę. Wielu coprywriterów nie radzi sobie z używaniem słów kluczowych w taki sposób by ich obecność nie była nachalna i odpychająca dla czytelnika.
Katalog RyszardaContent marketer i copywriter- współpraca
Copywriter i content marketer w wielu kampaniach reklamowych mają sposobność wspólnej pracy. często pracują razem w obrębie jednej kampanii reklamowej. I choć wydawać by się mogło, że obie te profesje więcej łączy niż dzieli to trzeba pamiętać, że są to dwa inne stanowiska, która nie powinny, a nawet nie mogą zastępować siebie nawzajem.
Content marketer do swoich obowiązków zalicza stworzenie strategii marketingowej, a co za tym idzie jej wdrążenie oraz monitorowanie, a w razie potrzeby usprawnienie. W jego geście pozostaje także dotarcie do wydawców na zewnątrz. . Copywriter za to musi postarać się o przełożenie w możliwie najrzetelniejszy sposób wizji content marketera na tworzone przez siebie treści. Tylko tak przeprowadzona współpraca może przynieść popartą sukcesami kampanię reklamową.
Zobacz też: