Wyświetlanie się naszej reklamy w wynikach wyszukiwania Google zależy od tego, czy wygramy aukcje z innymi firmami. Od czego to zależy czy wygramy aukcję? Podstawowe czynniki, jakie mają na to wpływ to stawka maksymalna za kliknięcia (CPC) oraz wynik jakości. W momencie, gdy dobieramy słowa kluczowe dla naszej kampanii reklamowej AdWords, ustalamy maksymalną stawkę za kliknięcie. Narzędzie Google AdWords Planer słów kluczowych sugeruje nam stawkę oraz pokazuje konkurencyjność dla danego słowa kluczowego. Według prawa aukcji nasza stawka nie musi zostać wykorzystana, jeśli uda nam się przebić konkurencję niższą kwotą niż podana przez nas stawka maksymalna. Kolejnym ważnym czynnikiem jest wspominany wcześniej wynik jakości. Jest on uzależniony od trafności słowa kluczowego, jego stopnia dopasowania do treści reklamy, jakości strony docelowej oraz przewidywanego współczynnika klikalności. Ustawiając naszą kampanię AdWords mamy możliwość ustawienia współczynnika jakości w skali od 1 do 10. Wysoki współczynnik jakości powoduje, że nasza reklama wyświetlana jest na wyższej pozycji w wyszukiwarce Google przy jednocześnie niższym koszcie za jego kliknięcie. Wszyscy doświadczeni użytkownicy narzędzia Google AdWords wiedzą, że przy optymalizacji kampanii najważniejsze jest odpowiednie dobranie słów kluczowych.
Innym ważnym czynnikiem, który ma wpływ na wygranie aukcji w kampaniach Google AdWrods jest klikalność linku. Google zazwyczaj promuje te strony, które mają największą klikalność i najlepiej odpowiadają na potrzeby użytkowników internetu. Linki sponsorowane wyświetlane są na 4 pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania oraz na 3 ostatnich miejscach na dole. Oczywiście najkorzystniej jest znajdować się w czołowej czwórce na samej górze strony.
Kierowanie linków sponsorowanych - czyli skuteczny landing page
Najlepsze wyniki na konwersję dają strony typu landing page. Są to specjalnie przygotowane strony pod daną kampanię reklamową, których zadaniem jest nakłonienie klienta do wykonania konwersji w postaci zakupu czy zapisania się do Newslettera. Landing page nie powinien być przeładowany treścią ani zbyt dużą ilością funkcji, ma stanowić okrojoną wersję strony, gdzie internauta ma wykonać jedną akcję. W tym przypadku liczy się przede wszystkim chwytliwe hasło i przyciągająca wzrok grafika.
Kampania AdWords - narzędzia pomagające w optymalizacji
Kampania AdWords ma przynieść firmie określone efekty zgodne z założeniami strategii marketingowej. Koniecznie więc sprawdzaj na bieżąco czy wyznaczone cele kampanii są realizowane. Jeśli tak nie jest, masz możliwości codziennie zmodyfikować ustawienia parametrów kampanii, aby była lepsza i skuteczniejsza. Najlepiej jest połączyć swoje konto w systemie Google AdWords z narzędziem Google Analitycs. To ostatnie umożliwi ci wklejenie na twoją stronę internetową kodu śledzącego, który dostarczy ci wszelkich potrzebnych danych. Informacje pozyskane z nich odpowiedzą ci na wiele pytań. Pokażą statystyki liczby wejść na stronę, źródła tych wejść, wyliczą współczynniki CR, CTR, CPC, CPA, ROI (przeczytasz o nich poniżej), liczbę odwiedzanych podstron, czas spędzony na twojej stronie itd. Te dane to wbrew pozorom nie żmudna statystyka, ale konkretna wiedza dla ciebie. Przykładowo możesz sprawdzić w źródłach ruchu, jakie konkretne słowa kluczowe dostarczają najwięcej kliknięć, czyli wejść na twoją stronę. Kolejnym darmowym narzędziem, z którego możesz skorzystać, jest Google Webaster Tools. Również sam system AdWords oferuje kilka ciekawych opcji, np. narzędzie podglądu i diagnostyki reklam. Możesz w nim sprawdzać statystyki - między innymi pozycji, na których wyświetla się twój link sponsorowany.
Jakie inne możliwości reklamy oferuje nam Google?
- Ustawienie emisji reklamy w sieci wyszukiwania Google czyli tzw. partnerów sieci wyszukiwania. Zaliczamy do nich portale typu Onet, WP, Interia, Google Mapy, Google Zakupy i inne;
- Kierowanie linków sponsorowanych do sieci reklamowej Google na witryny typu Gmail, Blooger, YouTube;
- Remarketing połączony z systemem Google Annalitycs. Działa to na zasadzie monitoringu zapisywanych plików cookies. Klientowi, który raz kliknął w reklamę i odwiedził daną stronę zostanie wyświetlona ta sama reklama na innych witrynach należących do Google;
przelicznik netto brutto