W artykule
Chcesz wprowadzić e-mail marketing w swojej firmie, a może prowadzisz już takie działania? Ich efekty cię nie zadowalają? Być może, robisz coś nie tak. Sprawdź jakie są najczęstsze błędy e-mail marketingu.
Mniejsze i większe błędy e-mail marketingu
- Wysyłanie maili bez zgody odbiorców - takie działania to nie tylko ryzyko straty reputacji czy wpadnięcia do spamu ale również konsekwencje prawne. Wysyłanie niechcianych wiadomości handlowych to jeden z głównych błędów e-mail marketingu, należy go szczególnie unikać.
- Brak ważnych elementów maila - takich jak stopka z adresem firmy oraz link wypisujący z newslettera. Zdecydowanie przyda się również link podglądu w przeglądarce, gdyż wiele programów pocztowych ma trudności z odczytywanie grafik.
- Niedostosowanie wiadomości do wersji mobilnej - 54% światowych internautów przegląda pocztę na smartfonie lub tablecie, dlatego wybór niewłaściwego szablonu maila jest dużym błędem. Przez niego wiadomość nie skaluje się, co sprawia, że w przeglądarce zostaje zmniejszona do rozmiarów ekranu. Przez co tekst jest niewielki a przyciski trudne do kliknięcia.
- Błędy e-mail marketingu to również błędy językowe i graficzne - e-mail zazwyczaj składa się z grafik i tekstu więc jeśli w którymś z tych elementów występuje błąd całość jest zepsuta. Dlatego ważne jest aby zwracać szczególną uwagę na literówki i ortografię. Jeśli chodzi o grafiki to pamiętajmy, że należy je linkować do odpowiednich podstron lub produktów oraz starajmy się dostosować je do treści.
- Brak strategii e-mail marketingowej - przy tym brak regularności wysyłania i spójności e-maili. Jeśli klient będzie odbierał treści, które zupełnie go nie interesują lub dostawał je raz na miesiąc, po prostu zrezygnuje z subskrypcji.
- Wygląd wiadomości - to niezwykle ważny element. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, dlatego niepasujące do siebie kolory lub zbyt rażące barwy mogą odrzucać na samym wstępie. Ważne jest również aby fonty użyte w wiadomości były czytelne i ujednolicone. Warto ujednolicić wygląd wiadomości w ten sposób stali czytelnicy będą od razu wiedzieć, czego mogą się spodziewać.
- Zbyt duża ilość grafiki - wysyłanie w mailu samych grafik to pierwszy krok aby nasza wiadomość wpadła wprost do spamu. Filtry antyspamowe są bardzo wyczulone na zbyt duża ilość grafik, w stosunku do tekstu. Poza tym jeśli program pocztowy źle otworzy twoja wiadomość klient nie będzie wiedział o co chciałeś przekazać.
- Wysyłanie ogólnych wiadomości do całej bazy marketingowej - brak segmentacji chociażby ze względu na płeć do duży błąd e-mail marketingu. Sprawdzać jakie dane posiadasz na temat swoich odbiorców i twórz unikalne bazy adresów.
Jak widać błędy e-mail marketingu, potrafią wpłynąć na całą kampanię. Jednak można sporą ich część wyeliminować, unikając powyższych potyczek. Dzięki temu twoja promocja będzie bardziej efektywna.
Zobacz też: