Każdy z nas posiada przynajmniej kilka drobiazgów, które dostał w ramach zakupu produktów lub usług jakiejś marki np. długopisy czy breloki. Jest to często wykorzystywana forma promocji, przez marki, z wielu branż. Czy takie metody działają na klientów?
Gadżety reklamowe - jaka jest ich rola
Wręczanie gadżetów reklamowych klientom lub kontrahentom pozwala przede wszystkim odejść od masowej komunikacji do anonimowych odbiorców, na rzecz budowania trwałych i wartościowych relacji. Poza tym takie działania bezpośrednio wspierają sprzedaż. Działają także na budowanie świadomości marki, ponieważ klient korzystając z prezentu obcuje z nim na co dzień, co utrwala markę w jego świadomości. Ostatecznie gadżety reklamowe przyciągają odbiorców i zatrzymują ich uwagę, co sprawia że dalsza promocja trafia już na przygotowany grunt. Ponadto przedsiębiorcy twierdzą, że gadżety reklamowe są drugim, zaraz po reklamie, najtańszym nośnikiem reklamy.
Jak wybrać gadżety reklamowe
Jeśli zdecydowałeś się już na zakup upominków promocyjnych. Pamiętaj o paru szczegółach przy ich wyborze.
- przemyśl czego naprawdę potrzebujesz. Nie wybieraj popularnych kalendarzy, jeśli Twoja firma oferuje usługi budowlane. Nie uzależniaj swojej decyzji, również od tego, że dane produkty są łatwo dostępne, takie zazwyczaj już wszyscy mają.
- zbadaj wielu dostawców. Porównasz w ten sposób ceny i wybierzesz najlepszą ofertę.
- sprawdź opinie o firmie. Przeglądnij też ich portfolio oraz profil i aktywność w mediach społecznościowych.
- negocjuj cenę. Jeśli zamawiasz większą ilość produktów, kwota za nie powinna być mniejsza.
- zapytaj o próbki. Na wybór gadżetów ma wpływ wiele czynników, jeśli zobaczysz produkty swoich przyszłych upominków będziesz mógł wprowadzić poprawki lub zmienić całkowicie koncepcję
- pamiętaj o jakości. Nie rezygnuj z jakości nawet jeśli będziesz musiał ponieść wyższe koszty. Gadżety reklamowe to wizytówka firmy, jest ma się kojarzyć
Jakie gadżety reklamowe chcieliby dostać klienci?
W sieci można znaleźć wiele rankingów, na temat preferencji klientów co do prezentów reklamowych. Od dłuższego czasu niezmiennie królują parasole. Są praktyczne, kojarzą się z ochroną i mają dużą powierzchnię reklamową. Kolejne na liście są pendrive’y. Wiele klientów twierdzi, że jeśli dostaje tego typu upominki regularnie ich używa. Należy również pamiętać aby dostosować formę gadżetów reklamowych do grupy docelowej swojej firmy. Młodych odbiorców mogą zainteresować np. power banki, a w przypadku mechaników napewno lepiej sprawdzą się narzędzia. Im lepiej dobierzesz gadżety reklamowe do swojej grupy docelowej tym bardziej będą one spełniać swoją promocyjną rolę.
Zobacz też: