Czytamy wiele artykułów na temat tego kiedy najlepiej publikować posty w social mediach. Zastanawiamy się więc czy istnieje odpowiednia pora na publikacje w mediach społecznościowych, w których notuje się największe zaangażowanie internautów.
Kiedy najlepiej publikować posty w social mediach
Prawda jest taka, że sam musisz ustalić idealną porę na opublikowanie swoich treści. Istnieje kilka wskazówek, ale napewno nie konkretne godziny.
Ustal dane odbiorców
Po pierwsze, wskaż jak najwięcej danych na temat swojej grupy docelowej. Dobry moment będzie wtedy kiedy nasi potencjalni klienci będą w sieci. Dowiedz się jak wygląda dzień twojego odbiorcy. Kiedy ma najwięcej, a kiedy najmniej czasu. Kiedy potrzebuje porad, a kiedy szuka restauracji na zjedzenie obiadu.
Pamiętaj o celu
Nawet jeśli znasz już zachowania swojego odbiorcy, nadal musisz pamiętaj jaki cel mają twoje działania. Jeśli reakcja klienta wymaga czasu lub zastanowienia post musi być dodany odpowiednio wcześniej. Np. jeśli prowadzisz klub lub bar to aby goście przyszli do Ciebie wieczorem musisz dodać swój post już rano tak aby dać im czas na przemyślenie swoich wieczornych planów.
Zwróć uwagę na różny content
W mediach społecznościowych publikujemy zdjęcia, filmy, teksty krótkie, artykuły czy grafiki. Trzeba pamiętać, że każdy z nich wymaga innej uwagi internautów. Jeśli zależy nam jedynie a polubieniu lub krótkim komentarzu, post może pojawić się w każdym momencie. Jednak jeśli wymagamy większego zainteresowania, np. przeczytania artykułu powinniśmy trafić w wolny czas naszego odbiorcy.
Nagłe zawirowania
Czasem jednak coś dzieje się niezależnie od nas. Nawet jeśli mamy ustaloną odpowiednią porę postowania, mogą pojawić się sytuacje, które przykują uwagę internautów. Na przykład kiedy w Polsce lub na świecie wydarzy się coś niespodziewanego. Warto więc śledzić najświeższe informacje tak aby móc dopasować swój harmonogram do zmieniającej się sytuacji.
Zobacz też:
>> Okres próbny