W dobie globalnego, a przede wszystkim wirtualnego marketingu bezpośredni kontakt z odbiorcą bywa utrudniony. Przez to firmy zaczęły wprowadzać rozwiązania, który pozwolą zmaksymalizować ten kontakt. Tutaj najczęstszym narzędziem jest event marketing.

Co daje event marketing

Event marketing wdrożony w firmie nie tylko kształtuje jej wizerunek ale również inspiruje, a nawet wyznacza nowe trendy. Na całym świecie branża eventów jest nieodłącznym elementem strategii promocji największych korporacji. Pomaga budować trwałe i emocjonalne relacje z klientami.

W ostatnich latach zanotowano zdecydowany rozwój branży organizacji wydarzeń. Marki coraz bardziej zauważają potencjał w nim tkwiący oraz to, że jest to najskuteczniejsza forma dotarcia bezpośrednio do swojej grupy docelowej.

Jaki powinien być event marketing

Idealna kampania event marketingowa powinna bawić, zaciekawiać ale również edukować. Połączyć te wszystkie elementy nie jest łatwo, dlatego potrafią to tylko najlepsi. Obecnie mamy do czynienia z bardziej świadomymi, a co za tym idzie bardziej wymagającymi klientami. Dużym wyzwaniem jest przekształcenie eventu w doskonałe narzędzie marketingowe. W organizowaniu wydarzeń należy podążać za nowymi trendami oraz dostosowywać się do szybko zmieniającego się rynku aby przedstawiać klientom coraz to nowe rozwiązania i wizje.

Ważne aby uświadomić sobie, że event marketing może być tak samo skuteczną metodą promocji jak reklama czy PR. Można zastosować go w mniejszym stopniu np. organizując szkolenia, pikniki czy konferencje lub wdrożyć jako pełny i złożony mechanizm zarządzanie za pomocą wydarzeń, który w konsekwencji pomoże osiągnąć cele firmy.

Zobacz też:

Blog w e-sklepie – czy warto go prowadzić?

Netto na brutto