Baza adresów mailingowych może być wartościowym źródłem klientów twojej oferty. Co należy zrobić aby ją zdobyć? Jak zbudować właściwą? Istnieje na to kilka sposobów.
Przede wszystkim warto wyjaśnić, który mail jest wartościowy. Nie ma po co zdobywać jakichkolwiek adresów, lecz subskrybentów, którzy realnie są zainteresowani naszą ofertą. Gdzie ich zdobyć?
Strona internetowa
Twoja strona internetowa to dobre miejsce do zebrania bazy adresowej. Jeśli odbiorca znalazł się już w tym miejscu to jest zainteresowany zakupem lub chociaż produktami podobnymi do twoich. Spraw więc aby zapisał się do newslettera. Możesz przy tym zaproponować jakieś korzyści, np. rabat na zakupy. Nie można również zapominać o tym aby formularz zapisu do newslettera był widoczny i pokazywał się od razu przy wejściu na stronę.
Media społecznościowe
Jeśli prowadzisz profile swojej firmy w mediach społecznościowych, warto również je wykorzystać do tego aby twoja baza adresów mailingowych się powiększała. Istnieje duża szansa, że jeśli ktoś jest twoim fanem na Facebooku będzie również zainteresowany zapisem do newslettera. Wystarczy stworzenie odpowiedniej zakładki na profilu oraz opublikowany, co jakiś czas, post na temat korzyści z subskrypcji.
Konkursy
Organizowanie konkursów to kolejna okazja do pozyskania nowych adresów mailowych. Pamiętaj tylko aby dobrze zbadać zachowania swoich potencjalnych klientów. Jeśli konkurs przeznaczony jest dla księgowych, niech jego zasadami nie będzie wstawianie zdjęć z gór. W ten sposób, przynajmniej w jakimś stopniu wykluczysz uczestników, którzy chcą jedynie dostać za darmo nagrodę. Przy okazji konkursów każdy uczestnik to nowy adres mailowy.
Offline
Zachęty do subskrypcji newslettera możesz również rozdawać w realnym świecie. Przy okazji stoiska na targach możesz rozdawać ulotki lub po prostu postawić tablet na którym każdy będzie mógł zostawić swój adres.
Baza adresów mailingowych - jak jej nie zdobywać
Zdecydowanie nie warto kupować baz mailingowych na Allegro lub spisywać ich z internetu. Jeśli nie uzyskamy zgody aby wysyłać ofert do takich baz, to musimy pamiętać że jest to nielegalne. Te sposoby nie pomagają zbudować wartościowej bazy klientów a mogą narazić właściciela firmy na konsekwencje finansowo-prawne.
Zobacz też: