Już jakiś czas w e-marketingu obowiązuje pojęcie pozycjonowanie SEO. Wiele firm korzysta z takich usług oferowanych przez różnego typu, mniej lub bardziej profesjonalne agencje lub też próbuje optymalizować swoje strony na własną rękę.
Jednak spora część biznesów nadal nie wie do czego służy to narzędzie i jak z niego korzystać. Czy każda firma powinna zdecydować się na na działania SEO? Czy jest to w ogóle potrzebne i jakie przynosi korzyści?
Pozycjonowanie SEO, na czym polega
Zdecydowanie każdej firmie przyda się dobre wypozycjonowanie jej strony w serwisach internetowych. Polega ono na uzyskaniu przez witryny jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek. Każdy internauta szuka potrzebnych mu informacji wpisując hasłowo swoje zapytania czy szukane frazy w Google. Czynników wpływających na wysokość w wynikach wyszukiwania jest wiele. Są to m.in. ilość słów kluczowych zawartych w tekście, poprawność linków, długość treści, aktualizacja wpisów czy też optymalizacja obrazów.
Oczywiście najczęściej wybieraną wyszukiwarką przez polskich internautów, a więc przez klientów większości firm w Polsce, jest Google. Serwis ten posiada własne reguły i wymogi dotyczące pozycjonowania SEO. Aby uzyskać jak najlepsze wyniki należy stosować się do rad, które portal udostępnia, m.in.
- witryny powinny być przejrzyste, dokładne i zawierać przydatne informacje
- w treści strony powinny widnieć słowa, których potencjalny odbiorca użyłby do jej znalezienia
- elementy takie jak treści czy linki powinno się zapisywać zwykłym tekstem a nie za pomocą obiektów graficznych, gdyż robot Googla nie potrafi ich przeczytać
- należy sprawdzać poprawność linków zamieszczanych na stronie i na bieżąco je poprawiać
- poszczególne strony powinny zawierać niewielka ilość linków
- należy stosować nagłówki w kolejności od najważniejszych w dół, najważniejszy nagłówek powinno się zastosować jedynie raz, mówi on o treści pozostałej części strony i musi zawierać słowa kluczowe
Po co firmie pozycjonowanie SEO
Pozycjonowania SEO nie trzeba wykonywać samemu. W tej chwili istnieje już wiele firm lub tak zwanych freelancerów świadczących takie usługi. Koszty takich działań są różne. Bardzo często zależą od renomy agencji, ich doświadczenia czy zakresu współpracy w ramach zlecanych działań. Jednak na cenę mogą również wpływać metody stosowane przez specjalistów, trudność słów kluczowych, konkurencja oraz kondycja strony. Jeśli chodzi o efekty te nie przychodzą od razu, czasem wymaga to nawet kilku miesięcy.
Jednak zdecydowanie warto zainwestować w to narzędzie marketingowe. Bez niego w sieci strona może zginąć w natłoku innych, również konkurencyjnych serwisów. Natomiast używając pozycjonowania SEO można wielokrotnie zwiększyć widoczność naszej oferty. Jednak trzeba też pamiętać, że samo pozycjonowanie nie wystarczy. Jest ono jedynie częścią szerszego pojęcia jakim jest optymalizacja SEO.
Zobacz też: