Prowadząc sklep internetowy musisz pamiętać o zasadzie, że wygląd produktów sprzedaje najlepiej. Już dawno przeminęły czasy kiedy zdjęcia produktów były tylko dodatkiem do całości. Teraz konsument potrzebuje dokładnie obejrzeć przedmiot, który kupuje.
Mieć uwidoczniony jego każdy detal, a nawet sprawdzić jak wygląda z różnej perspektywy. Jakie więc, powinny być doskonałe zdjęcia produktów, aby przykuwały wzrok konsumenta? Przeczytaj kilka wskazówek na ten temat.
Zdjęcia produktów
Zdjęcia produktów, które wystawiamy w sklepie internetowym powinny być jak najbardziej realistyczne, tak aby klient odniósł wrażenie, że wręcz może dotknąć przedmiotu. Aby dokładnie przedstawić wystawianą rzecz, trzeba ją pokazać w każdej perspektywy, sfotografować jej wnętrze lub ważne szczegóły.
Na szczęście sprzęt fotograficzny, dostępny na rynku daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o tworzenie zdjęć o wysokiej jakości oraz jej późniejszej prezentacji.
Jak poprawnie wykonać zdjęcie produktu
Dobrze zrobione zdjęcie musi wpasować się, nie tylko w gusta użytkowników ale również w obowiązujące standardy e-commerce. Oto kilka rad jak spełnić te oczekiwania:
- w pierwszej kolejności należy zadbać o dobry sprzęt, jednolite tło, oświetlenie oraz program graficzny do późniejszej obróbki fotografii.
- produkt powinien znaleźć się w samym środku obrazka. Nie należy go również zasłaniać lub robić niepotrzebnego bałaganu wokół. Lepiej skupić się raczej na jednej rzeczy i przedstawić ją z kilku perspektyw.
- produkty powinny znajdować się na jednolitym, estetycznym tle, tak aby były jak najlepiej wyeksponowane. Ponad to jeśli aparat nie posiada funkcji stabilizacji obrazu zdjęcia powinny być robione z użyciem statywu.
- na początku należy robić kilka zdjęć testowych, które pomogą wyeliminować ewentualne błędy w oświetleniu, ustawieniu produktu czy nasyceniu kolorów.
- produkt powinien być sfotografowany z każdej strony, a w niektórych przypadkach można nawet przedstawić przykład ich użycia, tak aby klient mógł ocenić rzeczywistą wielkość przedstawionego przedmiotu
- ostatnim etapem tworzenia idealnych zdjęć będzie ich obróbka. W programach graficznych można poprawić praktycznie wszystko: kontrast, nasycenie barw, kadrowanie czy balans bieli.
- na końcu należy też pamiętać o dopasowaniu rozmiaru zdjęcia do wymogów strony oraz przekonwertowaniu go do wykorzystywania w internecie.
Kiedy sprzedajemy produkty w internecie, jedyna możliwość ich prezentacji i wyróżnienia na tle konkurencji to właśnie dobre zdjęcia. Powinniśmy więc szczególnie zadbać o tą kwestię chcąc odnieść sukces w branży e-commerce. Natomiast jeśli dopiero zamierzasz prowadzić e-biznes to pamiętaj, że oprócz wiedzy jak założyć sklep internetowy, przydadzą się także umiejętności fotograficzne lub po prostu dobry specjalista z tej dziedziny.
Zobacz też: