Na rynku e-commerce panuje ciągły rozwój. Segment e-handlu odnotował w 2016 roku aż 22% wzrost w całej sprzedaży detalicznej. Powstają coraz to nowe sklepy a także rozwiązania ułatwiające ich prowadzenie. Wiele dużych i małych biznesów inwestuje w optymalizację procesów sprzedaży internetowej, dlatego na bieżąco szuka i wprowadza nowe technologie z tej branży. Jednak w ogromie propozycji trudno znaleźć tą skuteczną. Na które, więc zwrócić uwagę? Oto trzy najlepsze rozwiązania e-commerce.

Deep learnig w służbie User Experience

Jest to narzędzie, które dzięki wykorzystywaniu sztucznej inteligencji rozwiązuje problemy. Celem takiego rozwiązania e-commerce jest poprawa doświadczeń użytkowników e-sklepów oraz przetwarzanie obrazu służące przygotowaniu podobnej oferty dla odbiorcy. Taki algorytm jest również wykorzystywany przez Google do poprawy automatycznych tłumaczeń co może pomóc w e-commerce przy sprzedaży zagranicznej. Ponadto deep learning pomaga w retargetowaniu, potrafiąc przewidzieć działania klienta na stronie. Dzięki temu można poprawić klikalność oraz konwersje kampanii display’owych. Dzięki kompleksowej analizie danych, które zapewnia to narzędzie można rozszerzać funkcje e-sklepów tak aby zakupy online były jeszcze łatwiejsze.

Rozwiązania e-commerce - Facebook Messenger Chatbots

Nie od dzisiaj wiadomo, że media społecznościowe to podstawa dobrej komunikacji marki z klientami. Rozwiązania e-commerce wymagają jej szczególnie. Tutaj największy gracz na rynku social mediów proponuje skuteczne narzędzie jakim jest czat przeznaczony do rozmów z klientami marki. Badania mówią że marki, które nie odpowiadają swoim klientom na pytania zadawane, profilach społecznościowych tracą 15% odbiorców i odwrotnie, wysokie zaangażowanie w tych serwisach potrafi zwiększyć wartość koszyka o 20-40%.

Klient świadomy osobistego kontaktu z marką, bardziej się do niej przywiązuje, a także jest zadowolony z obsługi. Takie działania mogą też pomóc w podejmowaniu decyzji zakupowej, dzięki szybkiej odpowiedzi niezawartej w podstawowym FAQ lub na temat konkretnej przesyłki. Dodatkowo Facebook Messenger Chatbots automatyzuje cały ten proces co wpływa na niezwykle wysoką responsywność oraz redukcję kosztów związanych z obsługą klienta.

Aplikacje mobilne czyli Progressive Web Apps

Badania wykazują, że połowę czasu, który użytkownik poświęca na korzystanie z telefonu, spędza w aplikacjach mobilnych. To stanowi wielki potencjał do rozwoju e-commerce w stronę mobilną.

Responsywna wersja strony to dzisiaj konieczność. Jednak prawdziwy przełom w e-commerce może przynieść innowacja Progressive Web Apps. Jest to połączenie zalet stron mobilnych i aplikacji. Klienci pragną przede wszystkim wygody, więc stając przed wyborem ściągnięcia aplikacji lub skorzystania z mobilnej witryny sklepu wybiorą drugą opcję. Aż 63% odbiorców po ściągnięciu aplikacji e-commerce, rezygnuje z niej po pierwszym miesiącu. Rozwiązaniem w tym przypadku może być właśnie Progressive Web Apps.

Zobacz też:

 Podatek od umowy zlecenia

 Skierowanie na badania lekarskie pracownika

Skrócenie okresu wypowiedzenia