Program lojalnościowy - czy każdy działa tak samo?

Program lojalnościowy – jak stworzyć skuteczny

Każdy z nas wie co to jest program lojalnościowy i zapewne każdy z nas uczestniczy przynajmniej w jednym. Dlaczego jedne interesują nas bardziej a drugie wcale? Czy wszystkie programy lojalnościowe działają tak samo?

Program lojalnościowy musi mieć cel

Kluczowym elementem jest ustalenie strategii takich działań. Musimy wskazać kto, za co oraz kiedy powinien dostawać nagrodę. Po tym należy wziąć pod uwagę wyniki poprzednich edycji, a jeśli takich nie było to podmiotów z podobnej branży. Wyznaczenie celów bezpośrednio wpływa na rentowność  projektu, a także na zaangażowanie uczestników. Najczęściej spotykane zasady programów lojalnościowych to punkty za odpowiednią ilość zakupów lub nabycie przez klienta towarów w określonym czasie.

Jak zapraszać do programu?

Ważne jest aby twój program lojalnościowy potrafił zainteresować odbiorców. Ma na to wpływ wiele czynników. Nie są to tylko cenne nagrody, chociaż oczywiście to jeden z głównych składników powodzenia programu. Kolejnym jest także odpowiednia komunikacja z klientem. Program lojalnościowy może mieć charakter otwarty lub zamknięty. Pierwszy oznacza, że jest dla wszystkich klientów, drugi natomiast określa grupę odbiorców, która posiada określone hasła aby wejść do programu. Informacje o programie klient może otrzymać mailem, smsem lub bezpośrednio od osoby go obsługującej.

Ważne instrukcje

Jeśli strona programu jest prosta i intuicyjna, sam program lojalnościowy nie wymaga dodatkowych instrukcji. Uczestnik już na poziomie rejestracji powinien znać regulamin i zasady uczestnictwa.

Komunikacja z uczestnikami

Najczęstszą formą komunikacji z uczestnikami programu lojalnościowego jest mailing. Ważne jednak aby jego przekaz był spersonalizowany i dostosowany do potrzeb firmy. Częstotliwość wysyłanych wiadomości również powinna być dostosowana do grupy docelowej, celu programu oraz czasu jego trwania. Równie popularną formą dotarcia do uczestników są smsy. Głównie sprawdza się w przypadku odbiorców, którzy nie korzystają z poczty elektronicznej.

Zobacz też:

Rozwiązanie umowy zlecenia