Media społecznościowe to już praktycznie jedno z głównych narzędzi do tworzenia skutecznego marketingu marek. Po sieci krążą stwierdzenia, że jeśli nie ma Cię w social mediach to nie istniejesz. Dotyczy to zarówno firm jak i użytkowników indywidualnych.

Ponieważ w ten sposób można trafić do największej liczby odbiorców, szczególnie tym drugim powinno zależeć na obecności w wielu kanałach. Coraz więcej firm decyduje się więc na ten krok, zapominając jednak że media społecznościowe to nie tylko Facebook. Jakie jeszcze kanały należy wybrać do reklamy i gdzie spotkać potencjalnych klientów dla naszej firmy?

Różne media społecznościowe  

W ostatnim czasie możemy zaobserwować coraz to większy rozwój mediów społecznościowych. Powstają nowe aplikacje, podkopując pozycję tych starszych, które też starają się nie spoczywać na laurach. W ten sposób mamy do czynienia z coraz to nowymi funkcjami na Facebooku, YouTubie czy Instagramie, skierowanymi również do marketingowców tworzących i promujących dzięki nim marki.  

Poza Facebookiem firmy mogą posiadać również profile na LinkedIn, Google+, Twitter, Pinterest czy kanały na YouTube. Mają też możliwość komunikowania się z odbiorcami przez aplikacje mobilne takie jak Instagram, Tumbler czy Snapchat lub Vinie, a nawet Tinder. Dzięki tym profilom mogą nie tylko kierować klientów bezpośrednio na swoje strony, ale także rozwiązywać ich problemy czy budować trwałe relacje.

Jak wybrać najlepsze media społecznościowe dla firmy?

Oczywiście nie wszystko jest dla wszystkich. Przy wyborze kanału lub kanałów do komunikacji z klientami, innych niż Facebook, trzeba wziąć pod uwagę kilka szczegółów dotyczących profilu firmy. Przede wszystkim firma musi zastanowić się do jakich użytkowników chce dotrzeć oraz też ile czasu może poświęcić na takie działania.Warto też dodać, że samo założenie profilu nie gwarantuje od razu sukcesu, trzeba umiejętnie dobrać media w których chcemy publikować oraz wspierać się działaniami reklamowymi. Należy pamiętać, że reklama w mediach społecznościowych często nie jest darmowa więc firma powinna uwzględnić to przy planowaniu swojego budżetu. Biorąc pod uwagę te punkty strategii można łatwiej wybrać optymalne kanały komunikacji.

Media społecznościowe, które wymagają największej aktywności to na pewno Twitter, Inastagram czy Snapchat, tam firma powinna na bieżąco odświeżać swoje profile oraz starać się często przykuwać uwagę różnorodnymi wpisami, zdjęciami czy filmikami. Są to też kanały przeznaczone głównie dla młodych użytkowników wiec nie obowiązuje tam formalny styl wpisów. LinkedIn czy Google+ natomiast to media społecznościowe na których spotykają się specjaliści. Tam aktywność firmy może być trochę rzadsza, jednak treści powinny być rzeczowe i formalne. W innych kategoriach trzeba rozpatrywać też YouTube, jeśli firma decyduje się prowadzić kanał w tym medium, musi on dotyczyć konkretnej tematyki, najlepiej związanej z profilem lub produktami firmy a także rozwiązywać problemy użytkowników. Prezentowane informacje powinny dotyczyć np. zapytań typu: jak można zrobić to?, w jaki sposób rozwiązać ten problem?, wtedy istnieje szansa, że ktoś trafi na nasz kanał właśnie przez zapytanie o rozwiązanie problemu a później już bezpośrednio na stronę firmy. Ciekawym kanałem komunikacji stał się w ostatnim czasie również Tinder. Pozornie jest to serwis randkowy, który zyskuje coraz większą popularność wśród młodych odbiorców. Jednak firmy, szczególnie te zagraniczne już zaczynają dostrzegać jego potencjał reklamowy. Oprócz nowych relacji, użytkownicy szukają tam wszelakich rozrywek, modnych miejsc i ciekawych wycieczek. Jeszcze innym przykładem medium jest Tumbler. Tutaj oprócz indywidualnych blogerów, swoje profile posiadają też firmy prowadzące blogi branżowe.

Wybór kanałów do prowadzenia działań marketingowych jest sporo, wiec firmy nie powinny ograniczać się jedynie do funpagea na Facebooku lub też do wyboru tylko jednego z nich. Warto wykorzystać potencjał kilku. Jednak należy pamiętać aby podejść do tego profesjonalnie i dobrać odpowiednie media społecznościowe do charakteru działalności, tak aby swoimi działaniami zyskać a nie stracić.

Polecamy:

Katalog Stron Limey.pl
kalkulator netto