Jeszcze niedawno wiele firm deklarowało że taki kanał komunikacji jakim jest Facebook nie jest im potrzebny lub nie pasuje do charakteru ich działalności. W tym czasie wielkie brandy dostrzegały już potencjał tego ogromnego medium.

Dzisiaj już wiadomo, że praktycznie każda firma potrzebuje prowadzić fanpage na Facebooku. Jednak samo założenie profilu nie skutkuje od razu sukcesem. Trzeba go jeszcze umieć dobrze prowadzić, zaciekawiając odbiorców i coraz to powiększając ich liczbę. Jak to robić? Kiedy i co najlepiej publikować? Dowiedz się z poniższego artykułu.

Jak odpowiednio prowadzić fanpage na Facebooku

Aby fanpage na Facebooku osiągnął swoją popularność musi zdobyć odpowiednią liczbę obserwatorów. A ponieważ Ci są coraz bardziej wymagający. Konieczne jest właściwe prowadzenie profilu.

  • W pierwszej kolejności powinno się szczegółowo zaplanować przyszłe działania. Dobrze określona strategia to połowa sukcesu. Podczas jej projektowania należy określić takie elementy jak: grupa docelowa, ilość i częstotliwość postów, ogólną tematykę treści, które z usług firmy będą najbardziej promowane, ile będzie treści własnej, styl komunikacji oraz częstotliwość akcji specjalnych.
  • Następnym ważnym elementem prowadzenia fanpage’a na Facebooku jest to żeby tematyka publikowanych treści była ściśle związana z branżą firmy. Zamieszczane takich wpisów powinno dostarczać wiedzy bądź wskazówek na temat oferowanych produktów lub ogólnie dziedziny związanej z firmą.
  • Fanpage na Facebooku powinien być prowadzony jako wspierający, dopełniający lub równorzędny kanał komunikacji firmy. Jeśli np. wysyłany jest newsletter lub na bieżąco uzupełniane aktualności na stronie firmy należy informować o tym również na Facebooku. Jednak nie powinno się powielać treści a jedynie próbować je krótko zapowiedzieć tak aby zaciekawić obserwatora.
  • Jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia fanpage’a na Facebooku jest niezanudzanie swoich obserwatorów grafikami, filmikami i wpisami, które i tak są udostępniane przez mnóstwo innych użytkowników. Profil powinien być prowadzony ciekawie i powinny się tam pojawiać unikalne treści, których nie można znaleźć gdzie indziej lub przynajmniej takie, do których o wiele trudniej dotrzeć.
  • Ważne jest też aby moderować wypowiedzi na fan page’u firmy. Jest to miejsce publiczne i powinna tam obowiązywać odpowiednia kultura. Dlatego nie można akceptować przekleństw czy obrażani innych użytkowników. Jednak należy pamiętać, że krytyka firmy już się do takich nie zalicza. Nie można usuwać negatywnych komentarzy. Przeciwnie powinno się na nie odpowiadać, tłumaczyć a nawet próbować zadośćuczynić. Jeśli oczywiście wypowiedz jest konstruktywna i prawdziwa.
  • Ponad to jeśli firma decyduje się prowadzić fanpage na Facebooku powinna być tam aktywna. Zawsze, odpowiadać na wszystkie komentarze, również te pozytywne. Tak na prawdę temu głównie służy fanpage na Facebooku aby móc bezpośrednio i na bieżąco komunikować się z klientami.
  • Firma powinna też analizować działania konkurencji. Wprowadzać u siebie niektóre elementy komunikacji oraz usprawniać je na przykładzie innych. Pozawala to coraz lepiej dążyć do doskonałości.
  • Warto też angażować swoich fanów w różnego rodzaju dyskusje, quizy czy zapytania. Dobrą forma też są konkursy, w których do wygrania są nagrody np. w postaci produktów firmy. Obserwatorzy zawsze popatrzą przychylnym okiem na firmę, która co jakiś czas daje im możliwość zabawy a przy tym korzyści materialnych
  • Koniecznym elementem całych działań jest ich obserwacja i wnikliwa analiza efektów. Jeśli pierwsza strategia lub jakaś jej część nie działa należy poszukać innych sposobów. Po prześledzeniu statystyk trzymać się tych skutecznych a te, które nie przynoszą efektu zamienić na nowe.

Fanpage na Facebooku - narzędzia wspomagające

Jednak poza tym wszystkim należy pamiętać, że na Facebooku istnieje też wiele płatnych narzędzi wspomagających kampanie promocyjne. Często stają się one głównym elementem reklamy w social mediach. To dzięki nim pozyskujemy największą liczbę odbiorców, których później możemy zatrzymać ciekawym prowadzeniem fan page’a. Podchodząc poważnie do promocji w mediach społecznościowych warto zainwestować w takie narzędzia. To, plus odpowiednie działania własne na profilu z czasem poskutkują sukcesami.

Zobacz też:

Świadczenia socjalne

Jarmin.pl
Wynagrodzenia kalkulator