Wśród najpopularniejszych aplikacji ostatnich lat na pewno znajdzie się Instagram. Serwis założony w 2010 roku i wykupiony przez Facebooka w 2012, od kilku lat przeżywa wielkie bum. Moda na niego cały czas rośnie, a i grono użytkowników się powiększa.

Nic dziwnego, Instagram w swojej prostocie pozwala opowiadać historię za pomocą obrazu, a jak wiadomo jeden obraz może być warty więcej niż tysiąc słów. Jednak potencjał marketingowy tej platformy został zauważony stosunkowo niedawno a same reklamy sponsorowane pojawiły się niecałe pół roku temu. Czy Instagram to faktycznie dobry kanał do promocji firmy? Czy każda oferta nadaje się aby zareklamować ją w tej aplikacji?

Jak prowadzić konto firmowe w serwisie Instagram

Marki, którym najbardziej pasuje komunikacja w tym medium to zdecydowanie marki odzieżowe, kosmetyczne, wnętrzarskie, spożywcze lub takie o tematyce związanej z architekturą czy designem. Jednak tak naprawdę każda branża może znaleźć tam dla siebie miejsce. Trzeba tylko mieć ciekawy pomysł i właściwie zaplanować kampanię promocyjną. Istnieje kilka wskazówek, których powinno się trzymać aby pozyskać jak największą liczbę obserwatorów.

  • po pierwsze, ponieważ Instagram współdziała z innymi portalami, należy pamiętać aby treści na nim publikowane wpasowywały się w strategię marki. Jednocześnie powinny być różne od tych prezentowanych na Facebooku czy Twitterze. Odbiorca szuka świeżości i nie chce oglądać tego samego na wszystkich kontach firmy.
  • przed podjęciem działań na Instagramie należy również pamiętać że statystyki wskazują, iż z aplikacji korzystają w większości kobiety a średnia wieku użytkowników waha się miedzy 14 a 24 rokiem życia. Mając to na uwadze trzeba przeanalizować czy to właśnie grupa do której chcemy skierować naszą ofertę.
  • na Instagramie nie istnieje również podział kont na firmowe i prywatne. Dlatego profil na tym kanale powinien być prowadzony w stylu lifestylowym na kształt prywatnego konta. Mogą się tam pojawiać zdjęcia z biura, magazynu, produkcji lub konferencji. Ciekawym sposobem będzie też pokazanie na zdjęciach jak klienci używają produkty firmy.
  • ważne jest też aby tagować wszystkie wstawiane zdjęcia. Każde powinno mieć przynajmniej pięć tagów - dwa ogólne i trzy bardziej szczegółowe. Dobrym pomysłem jest też stworzenie własnego unikalnego tagu dla marki.
  • kolejnym bardzo ważnym aspektem jest jakoś dodawanych zdjęć. Warto zadbać o to aby obrazki były właściwych rozmiarów oraz aby nie było na nich widać pixeli. Na Instagramie istnieją filtry, które można nakładać na udostępniane zdjęcia. Można też używać do ich obróbki programów graficznych.

Kampania na Instagramie może być bardzo dobrym uzupełnieniem działań promocyjnych firmy w internecie. Kreatywnie prowadzona może w znaczy sposób wzmocnić te działania a nawet zbudować odpowiedni wizerunek i estetykę marki.

Polecamy:

Kalkulator wypłat

kompensata wzajemnych zobowiązań