Marketing szeptany, podobnie jak inne jego rodzaje, polega na budowaniu zainteresowania potencjalnych klientów wokół produktu lub usługi danej marki. Opiera się przede wszystkim na mówieniu – poprzez dyskusję wzbudzane jest tutaj zainteresowanie osób, które nie miały jeszcze do czynienia z promowanym produktem lub usługą.

Marketing szeptany – na czym polega?

Wyobraźmy sobie, że odwiedzasz przyjaciółkę, która częstuje Cię pysznym ciastem. Pytasz ją czy upiekła je sama, na co odpowiada, że kupiła je w pobliskiej cukierni. Wracając do domu, udajesz się do sklepu i kupujesz polecony Tobie produkt – tak właśnie działa marketing szeptany. Dawniej marketing szeptany polegał głównie na rozmowach face-to-face, jednak w dobie Internetu to właśnie w sieci spotykamy się z nim najczęściej. Internauci często szukają na forach opinii związanych z interesującymi ich produktami, natomiast użytkownicy rzadko dzielą się swoimi refleksjami na temat zakupionych towarów – dlatego właściciele sklepów podejmują działania mające na celu rozpowszechnianie pozytywnych opinii dotyczących produktów lub usług.

Jak działa marketing szeptany?

Marketing szeptany polega przede wszystkim na zabieraniu głosu na forach oraz komentowaniu wpisów na blogach. Ważna jest tutaj współpraca z zewnętrznymi serwisami i rozmowy z mediami. O produktach lub usługach często wspomina się poprzez aktywność na portalach społecznościowych – można przykładowo komentować wydarzenia związane z daną branżą. Warto pamiętać, że marketing szeptany nie może polegać na „podszywaniu” się przedsiębiorcy pod konsumentów – gdyby prawda wyszła na jaw, właściciel firmy mógłby zostać uznany za oszusta. Aby działania takie nie wzbudzały podejrzeń, prowadzone są zazwyczaj przez blogerów lub agencje marketingowe. Polecamy:
wynagrodzenie netto brutto