W ostatnim czasie polska blogosfera rozwija się bardzo prężnie. Blogerzy stali się liderami opinii, a nawet idolami internautów. Nikt nie potrafi zgromadzić tak wiernej liczby fanów jak właśnie dobry bloger.

Co za tym idzie ich czytelnicy są, również bardziej skłonni do zakupów rekomendowanych przez nich usług i produktów. Według badania B(v)log Power aż 30% internautów uważa blogi za najwartościowsze źródło informacji na temat planowanych zakupów. A to daje duże pole do manewru dla firm oraz marketingowców. Współpraca z blogerami stała się bardzo modna. Wiele firm odkryło już potencjał reklamy na blogu. Czy na prawdę jest taka skuteczna? Jaką formę najlepiej wybrać? Z kim współpracować? Przeczytaj.

Jak reklamować się na blogu

W zależności od blogera istnieje kilka form współpracy z blogerami. Biorąc pod uwagę środki finansowe, które firma chce przeznaczyć na taką reklamę, należy wybrać jeden lub kilka z nich najbardziej odpowiadające polityce marki.

Jedną z opcji współpracy z blogerami są po prostu banery. Taki rodzaj reklamy daje firmie największą swobodę kreowania przekazu, jak również nie zmusza blogera do dostosowania wpisów do promocji. Niestety, najmniej angażuje też odbiorcę.

Kolejną metodą reklamy na blogu może być recenzja. Bloger dostaje produkt lub jest zapraszany, żeby skorzystać z danej usługi, po czym tworzy wpis na ten temat. Opowiada o marce, swoich spostrzeżeniach, wymienia wady i zalety. W przypadku takiej współpracy z blogerami należy pamiętać o tym aby blog wpisywał się również w tematykę marki. Wtedy rezultaty będą najlepsze.

Jeszcze inny typ współpracy z blogerami to taka oparta na partnerstwie marki i blogera. Polega na wzajemnym promowaniu i różnych formach wsparcia. Korzystają z niej zazwyczaj obie strony.

Istnieją też sytuacje kiedy bloger zgadza się wspierać markę swoim wizerunkiem. Najczęściej taka promocja realizowana jest podczas spotkań branżowych i ma miejsce w przypadku odpowiednio znanych blogerów. Są oni zapraszani na wydarzenie, które później jest odpowiednio nagłośnione. W ten sposób oczywistym staje się fakt, że bloger wspiera daną markę.

Współpraca z blogerami - kogo wybierać

Szczególnie należy pamiętać o tym aby do promocji wybrać blogera, którego treści na stronie wpasowują się w tematykę naszej marki. Następnie biorąc pod uwagę budżet przeznaczony na taką formę reklamy oraz stawki blogerów należy wybrać najodpowiedniejszego. Stawki blogerów często uzależnione są od zasięgu jego strony tj. liczby UU/mies. według Google Analitycs oraz też od ilości fanów w portalach społecznościowych. Ceny wahają się od 100 zł do 20 tysięcy za artykuł. Natomiast wpisy w serwisach społecznościowych są stosunkowo tańsze.

Mimo wysokich cen, współpraca z blogerami to jedna z najskuteczniejszych form marketingu internetowego. Dzieje się tak ponieważ dzięki takim działaniom, często trafia się od razu do grupy użytkowników zainteresowanych oferta marki lub też do takich, którzy są podatni na dane polecenie.

Zobacz też:

rozwiązanie umowy na czas określony

Rozliczenie zaliczki

Kalkulator umowa o pracę