Już od dłuższego czasu w mobilnym świecie funkcjonuje aplikacja Snapchat. Jej główną cechą jest możliwość przesyłania materiałów, zdjęć i filmików, które znikają po 10 sekundach po odtworzeniu przez odbiorcę.

To rozwiązanie zyskało w krótkim czasie sporą grupę fanów. Codziennie z aplikacji korzysta 100 milionów użytkowników na całym świecie. Duże marki zdążyły już odkryć w niej potencjał reklamowy. Czy rzeczywiście jest to dobry kanał do promocji firmy?

Czym jest Snapchat

Snapchat to aplikacja do przesyłania zdjęć oraz filmów, które znikają bezpowrotnie po czasie ustalonym przez nadawcę wiadomości. Jedynie te dodane do zakładki “My Story” pozostają udostępnione przez 24 godziny. Jednak pojedynczy materiał i tak nie może być dłuższy niż 10 sekund. Od niedawna istnieje też dodatkowa opcja “Na żywo”, dzięki której przy pomocy funkcji lokalizacji, użytkownicy mogą dodawać relację z miejsc, wydarzeń lub świąt.

Użytkownicy Snapchata

Na Snapchacie możemy znaleźć głównie młodych użytkowników. Najpopularniejszy przedział wiekowy to 15-24 lata i stanowi aż 62% wszystkich korzystających z serwisu. Jeśli chodzi o płeć to z aplikacji korzysta prawie tyle samo mężczyzn co kobiet. Są to w większości mieszkańcy wsi lub dużych miast. Wśród nich najwięcej osób znajdziemy z wykształceniem średnim lub wyższym.

Dodatkowo fani aplikacji z duszkiem uwielbiają również pozostałe formy komunikacji mobilnej. Chętnie korzystają z Messengera, Instagrama czy Facebooka. Aż 92% regularnie używa YouTube oraz przegląda blogi tematyczne lub samemu bloguje. Wśród użytkowników Snapchata dużym zainteresowaniem cieszy się też platforma Allegro.

Reklama na Snapchacie

Pierwszą formą reklamy w serwisie Snapchat jest opcja “Discover”. Jednak posiadają ją jedynie marki, które są partnerami aplikacji. Polega ona na publikowaniu przez wydawców materiałów dostępnych tylko przez określony czas, z dołączoną do nich konkretna reklamą. Dużo firm stosuje również bezpośrednie akcje marketingowe. Tworzy komunikację na własnych profilach udostępniając tam różne promocje czy konkursy. Dodatkowo narzędziem promocji na Snapchacie stały się profile blogerów, którzy na swoich kanałach polecają produkty danych marek.

Jak zaplanować kampanie na Snapchacie

Aby zaplanować kampanię promocyjną na Snapchacie, na początku należy zwrócić uwagę na grupę docelową, która korzysta z aplikacji oraz zapoznać się z powodami, dla których inne media społecznościowe przestały im wystarczać. Do tych zaliczają się głównie: ulotność treści oraz coraz częstsze pojawianie się w innych mediach, zdjęć jedzenia lub napojów, które właśnie przyjęły się na Snapchacie. Należy także pamiętać, że użytkownicy Snapchata to głównie młodzież, więc jeśli swoja ofertę kierujemy do innej grupy docelowej to kapania w tym serwisie może być dla nas nieopłacana. Ponad to, kiedy już zdecydujemy się na promocję musimy pamiętać, że fani aplikacji z duszkiem korzystają z urządzeń mobilnych na tyle regularnie, że opublikowanie jedynie kilku snapów może zostać, przez nich nie zauważone. Publikowane materiały muszą, więc zawierać ciekawe treści a sam kanał musi być prowadzony regularnie. Wtedy kampania może odnieść zamierzony efekt. Snapchat, bez wątpienia staje się idealnym kanałem do promocji firm. Jeśli tylko znajdziemy pomysł na atrakcyjną kampanie oraz dobry sposób aby zainteresować, wymagających użytkowników to możemy odnieść na tym polu duży sukces.

Zobacz też:

Kwestionariusz osobowy pracownika

Podróż służbowa

praca przy komputerze