Realizując content marketing na bieżąco dostarczamy swoim odbiorcom wartościowe treści. W przypadku context marketingu dzieje się podobnie, jednak komunikaty muszą być umiejscowione w odpowiednim czasie. Jest to tak zwany real-time marketing. Podstawą do jego tworzenia jest znajomość ogólnych i przede wszystkim aktualnych oczekiwań konsumentów.

Co to jest real-time marketing

Marketing w czasie rzeczywistym, czyli real-time marketing jest to odwoływanie się do aktualnych zjawisk społecznych i kulturowych i używanie tego w komunikacji z klientem. Takie działania to zazwyczaj tworzenie angażujących treści, nawiązujących do bieżących wydarzeń, ważnych dla odbiorców.

Jaką rolę w strategii marki pełni real-time marketing

Celem conctent marketingu jest zdobycie zaangażowania klienta i jego interakcji z marką, za pomocą dostarczania wartościowych treści. Podobnie jest w przypadku real-time marketingu. Jednak jego realizacja wygląda inaczej.

Komunikat stworzony w kontekście aktualnych wydarzeń jest zauważony niemal od razu, przez co natychmiast powstaje interakcja odbiorcy z marką. Zmienia się również jej postrzeganie, ponieważ staje się elementem rzeczywistości, często istotnej dla klienta. Przez to że komunikat znajduje się w kontekście aktualnych sytuacji przestaje być być abstrakcją a staje się wartością dla potencjalnego klienta.

W real-time marketingu ważne jest aby wyłapać moment, inspirujące zjawisko, które skłania do dyskusji. Ponieważ content marketing i real-time marketing funkcjonują w ramach jednej strategii mogą być tworzone w tych samych kanałach komunikacji. Jednak należy pamiętać, że idealnym medium do real-time marketingu pozostają social media, gdzie dyskusja toczy się niemal na żywo.

Działania w ramach real-time marketingu powinny być prowadzone na bieżąco. Nie wystarczy stworzyć komunikatu w kontekście aktualnego wydarzenia, trzeba również prowadzić powstała dzięki niemu dyskusje. Real-time marketing trwa tyle ile wydarzenie z nim związane lub tyle ile trwa dyskusja powstała pod jego komunikatem.

Efekty real-time marketingu

Dzięki działaniom real-time można osiągnąć wzrost świadomości marki wśród klientów, poprawić jej wizerunek, zwiększyć zasięg przekazu, pozyskać nowych klientów czy większe zaufanie odbiorców. Przy okazji możemy wiele dowiedzieć się o naszych klientach i wykorzystać tą wiedzę do budowania kolejnego przekazu.