Prowadząc bloga nie można zapomnieć o jego promocji z uwagi na fakt, że jest to narzędzie internetowe najlepiej robić to w kanałach social media. Jak powinna wyglądać promocja bloga w social media? Odpowiedź znajdziecie poniżej.

Facebook - władca social media

Dziś standardowym pytaniem przy zawieraniu nowej znajomości jest : "masz Facebooka?" Choć konkurencji z dnia na dzień przybywa to jest właśnie Facebook jest pozycją obowiązkową przy promocji bloga w social media. Fanpage musi być oczywiście wykreowany, liczy się nie tylko zdjęcie w tle oraz profilowe, ale także strategia komunikacji. Istotne jest również zachowanie spójności wizerunkowej (logo,czcionka,kolory). Następny ruch w promocji bloga w social media to  połączenie swojego bloga z Facebookiem. Pod każdym postem musi znajdować się opcja polajkowania i opublikowania go oraz plus box, dzięki któremu można polubić profil bloga na Facebooku. Początki fanpage nie należą oczywiście do najłatwiejszych. Pierwszych fanów pomocny przy promocji bloga w social media pozyskuje się ze  swoich znajomych. Dzięki nim zyskujemy początkowe grono fanów, które zachęci do odwiedzin ich znajomych i tak w kółko. Po odpowiednim przygotowaniu profilu można już rozpocząć komunikacje. Istotne będą w tym celu posty o najnowszych wpisach i publikowanie “zajawek” kolejnych. Promocja bloga w social media wymaga zdecydowanie częstszego udzielania się na a Facebooku niż na samym blogu - należy angażować fanów do dyskusji wpisami, zdjęciami, infografikami lub video. Promocja bloga w social media ma przecież na celu generowanie ruchu, należy zatem odpisywać na komentarze czy dziękować za uwagi po postami. Nie można pominąć także kwestii godziny, o której publikuje się wpisy na Facebooku. Po poprzednich postach można łatwo zauważyć, kiedy osiągają one większy zasięg - rano, popołudniu czy może wieczorem. Pomocna w tym przypadku będzie statystyka Facebooka, aby lepiej zaplanować godziny publikacji. Wracając do podstawy promocji bloga, czyli wartościowego contentu dobrze jest trzymać się harmonogramu jednak od czasu do czasu nie powinno bać się zaryzkować.

Konkursy na Facebooku

Ponieważ warunkiem wzięcia udziału w konkursie na Facebooku jest polubienie strony bloga oraz opublikowanie postu z konkursem na swojej tablicy często jest on najlepszym sposobem na zdobycie większej ilości fanów. Jednak są też minusy takich działań zdarza się, bowiem, że uczestnicy nie są zostaną na naszym fanpage’u i nie będą czytać wpisy na blogu. Co więcej po zakończoneniu zabawy mogą nawet usunąć naszego bloga z ulubionych, a zaledwie niewiele uczestników stanie się wartościowymi fanami. Wybierając taką formę promocji bloga w social media, a posiadając małą ilość fanów na FB, wykorzystać należy strony śledzące i konkursy w sieci. Całe szczęście w internecie można liczyć na i mnogość i oraz gwarancja dużej ilości odwiedzin jeśli tylko postaramy się o atrakcyjną nagrodę.

Inne kanały social media

Promocja bloga w social media nie może ograniczyć się oczywiście jedynie do Facebooka.  Odpowiednio analizując swój target może działać  na Google Plus, Twitterze, Instagramie, Pintereście oraz Snapchacie. Jedyną zasadą jest, by każdego z tych narzędzi używać w unikalny sposób jednocześnie łącząc i budując realną społeczność w okół bloga. Jak zwiększyć ruch na Facebooku już wiecie teraz kolej na promocje bloga w Google Plus, gdzie  są fundamentem są tagi. Chcąc zdobyć jak największą ilość plus, należy opisywać zdjęcia czy wpisy możliwie największą ilością pasujących tagów. swoje. Jest to prosty i szybki sposób na to by w  krótkim czasie dotrzemy do szerokiej rzeszy internautów. Podobna zasada przy promocji bloga w social media dotyczy Twittera, Pinteresta czy Instagram. W Polsce są to, co prawda narzędzia o nieco mniejszej popularności jednak warto docenić ich potencjał bowiem specjaliści zapowiadają ich rychłą dominację. Promocja bloga w social media jak widać może odbywać na wiele różnych sposobów.Najważniejsze to pamiętać, aby posty udostępniać poprzez odpowiedni kanał społecznościowych tak, aby odpowiednio dopasować się do danego odbiorcy. Zobacz też:
pensja brutto netto skierowanie na badania lekarskie pracownika