Prowadzisz kampanie mailową i zastanawiasz się jak sprawić aby twoje newslettery były chętniej czytane przez odbiorców? Jak zwiększyć wskaźnik otwarć twojego newslettera? Czy coś ma na to wpływ?

Wskaźnik otwarć - na czym polega

Wskaźnik otwarć mierzy skuteczność kampanii mailowych. Mówi on ile razy dany newsletter został otwarty. Rejestrują to systemy do wysyłania mailingów. Jednak otwarcie maila liczy się tylko wtedy kiedy odbiorca załaduje grafiki lub kliknie w link zawarty w wiadomości. To samo dzieje się w przypadku gdy klient wcale nie wejdzie w wiadomość , a jedynie na swoim koncie pocztowym oznaczy ją jako przeczytaną lub wyrzuci do kosza. Co więc robić, żeby nasi odbiorcy chętniej czytali wiadomości od nas?

Co jest dla Ciebie najważniejsze

Specjaliści od lat wskazują, coraz to nowe słowa, których należy używać w tytule wiadomości, żeby były one częściej otwierane. Pojawiają się też głosy za tym, że duży wpływ ma długość tematu lub umieszczanie w nim znaków szczególnych.

Jednak raporty o czynnikach, które mają wpływ na decyzję, o zapisaniu się na newsletter, mówią, że internautów najbardziej interesują nowe produkty, rabaty i promocje, pozostanie w stałym kontakcie z firmą czy ekskluzywne treści tylko dla subskrybentów.

Dlatego tworząc swój newsletter upewnij się, że zawierają wszystkie te aspekty.

Ustal stałą porę

Przyzwyczaj swoich odbiorców do stałej pory, w której powinni oczekiwać od ciebie na wiadomości. Ważna jest też stała, wysoka jakość treści, które od ciebie dostają. Możesz też stworzyć cykl artykułów szkoleniowych albo porad, które będą wysyłane o stałej porze zawsze w ten sam dzień tygodnia. To wszystko sprawi, że subskrybenci będą pamiętali o Twoim newsletterze.

Pierwszy newsletter

Ważny jest też pierwszy mail powitalny. Zazwyczaj zawiera on przywitanie i informacje o promocji. Jednak nie zawsze taka praktyka jest dobra. Odbiorcy, na początku niekoniecznie chcą skorzystać z aktualnej promocji czy czytać bardzo zaawansowane artykuły specjalistyczne.

Pierwsza wiadomość może być zbiorem linków do najciekawszych artykułów na twoim blogu lub do przeprowadzenia klienta krok po kroku, po twojej usłudze i przedstawienia mu wszystkich korzyści.

Zapytaj odbiorców

Daj wybór swoim subskrybentom. Niech sami zdecydują jakie treści i jak często chcą od ciebie dostawać. W ten sposób będziesz wiedział jakie są preferencje twoich odbiorców oraz jak często chcą czytać twoje treści. Zmniejszysz też ilość wypisów z newslettera i sprawisz, że będzie on częściej otwierany.