Hashtag w marketingu.

Hashtag – jak mały płotek może pomóc marce

Hashtag w portalach społecznościowych początkowo miał służyć łatwiejszemu grupowaniu i odnajdywaniu kluczowych tematów. Jednak marketerzy szybko odnaleźli w tym niewielkim znaku potencjał marketingowy. Jaki? Czym w ogóle jest hashtag?

Co to jest hashtag?

Hashtag to połączenie tzn. “płotka” ze słowem lub wyrażeniem kluczowym, czyli tagiem. Jego zadaniem jest rozdzielnie tematyczne zdjęć oraz wypowiedzi, tak aby łatwiej było je znaleźć, wpisując jedynie nazwę hashtagu, lub klikając bezpośrednio w niego. Aby stworzyć poprawny hashtag należy pamiętać aby nie wstawiać przerw pomiędzy znakiem # a słowem kluczowym, a także, jeśli wyrażenie składa się z kilku słów, należy zrezygnować z przerw między nimi. Poprawny hashtag to “#marketinginternetowy” , a błędny “#marketing internetowy”.

Hashtag jest na tyle popularny, że doczekał się już spolszczonej nazwy, która brzmi “hasztag”. Miesięczna liczba zapytań o to zagadnienie w wyszukiwarce Google wynosi: dla wersji anglojęzycznej 9900 a dla polskojęzycznej już aż 4400. Hashtag jest również bardziej popularny na urządzeniach mobilnych, używa go aż 70% użytkowników tych urządzeń.

Hashtag w marketingu

Hashtag nie tylko ułatwia zwykłym użytkownikom poruszanie się po serwisach społecznościowych, ale stał się również świetnym narzędziem marketingowym. Marki, które posiadają profile w mediach społecznościowych wykorzystują hashtagi do różnych celów. Wykorzystaj hashtagi również w komunikacji swojej marki, aby:

Zwiększyć zasięg

Kiedy publikujesz tekst lub zdjęcie w portalu społecznościowym chciałbyś, żeby dotarło do jak największej liczby odbiorców. Pomogą Ci w tym właśnie hashtagi. Musisz tylko wiedzieć jak go dobrze użyć. W tym przypadku nie zawsze liczy się ilość. Na Twitterze optymalna liczba hashtagów do jednego posta wynosi jedynie 2, twetty z większą liczbą hastagów mają o 21% mniejszy zasięg. Natomiast na Inastagramie liczba ta jest o wiele większa i sięga aż 11 hashtagów do jednego zdjęcia. Dopiero taka ilość może spowodować zwiększenie grupy followersów. Na Facebooku, za to największy zasięg mają wpisy nie oznaczone żadnym hashtagiem. Jeśli już konieczne jest użycie go w poście, maksymalna granica wynosi tak jak na Twitterze dwa.

Promować markę

Poza zwiększeniem zasięgu wpisów, możesz również promować konkretny produkt lub też poszerzyć świadomość Twojej marki. Wymyśl swój unikalny hashtag lub też użyj do tego hasła, którym promujesz swoją markę.

Katalog Stron

Być w kontakcie

W mediach społecznościowych wszystko dzieje się na bieżąco. Kiedy odbywa się jakieś ważne wydarzenie, użytkownicy natychmiast je komentują opatrując wpisy odpowiednim hashtagiem. To dobry sposób aby być w stałym kontakcie z odbiorcami, którzy regularnie odwiedzają Twój profil.

Jak używać hashtagów

Hashtagi mogą w łatwy sposób pomóc w promocji Twojej marki jeśli tylko będziesz ich sprawnie używać. Pamiętaj o kilku zasadach przy tagowaniu wpisów.

  • ilość – dostosuj ją do optymalnych granic danych portali, w ten sposób Twoja komunikacja nie przyniesie odwrotnego skutku
  • częstotliwość – pamiętaj aby nie używać hashtagów zbyt często, ponieważ osoby obserwujące Twój profil mogą poczuć się tym zmęczone
  • treśćhashtag musi być krótki, chwytliwy i łatwo zapadający w pamięć, uważaj jednak na używanie hashtagów dotyczących delikatnych spraw
  • nazwa marki – używaj hashtagów z nazwą swojej marki, tak często jak to tylko możliwe
  • sprawdzaj co kryje się pod hashtagiem – zanim wstawisz dany hashtag sprawdź jakie treści już się pod nim kryją
  • wiele portali społecznościowych – używaj jednego hashtagu w wielu kanałach, w ten sposób łatwiej zapadnie w pamięć Twoim odbiorcom

Zobacz też:

kalkulator pracodawcy